tisdag 24 februari 2009

Amore!

Blev helt till mig igår när jag tänkte att det är redan i nästa vecka jag åker till Rom! Blev lite nervös, och drömde sen, när jag väl somnade, att jag blev av med bagaget och att jag glömde mitt pass. Antar att det är det som kallas resfeber :)
Jag har ju heller aldrig rest någonstans (jo, Köpenhamn, men det räknas inte) ensam...
I mina antränganden att lära mig italienska, så har jag börjat titta på italienska filmer. Jag förstår det mesta av italienska, det är inte så svårt, men att prata är desto svårare. Chattar även med en italienare varje dag... så jag lär mig lite i alla fall. Har hört att italienare inte bryr sig om att lära sig engelska...
I alla fall... I häromkvällen såg jag "La vita e bella"... och jag älskade den. Io amato! En väldigt sorglig film, men ändå inte... Den är, trots koncentrationsläger och nazister, en väldigt varm, hoppfull och glad film. Roberto Benigni e brilliante! Se filmen om ni inte redan gjort det.
Ikväll har jag kollat på "La dolce vita"...Ok, och ganska kul. Full med snygga italienare som Marcello, en yppig svenska, det fina folket och papparazzo...En film som man måste kunna säga att man har sett! (utan att ljuga... :) )

"You are the first woman on the first day of creation. You are mother, sister, lover, friend, angel, devil, earth, home." - Marcello Rubini

Inga kommentarer: