lördag 5 september 2009

Jag är alldeles till mig i trasorna...

..jag har ju börjat plugga igen! Och det är så förbaskat roligt! Men, igår hade vi en genomgång av den antika historian; från bronsålder och framåt. Och vi började med assyrier, turkar och den bördiga halvmånen...vidare till Grekland, kelter och etrusker. När vi började komma in på Roms historia blev jag alldeles upphetsad...Men då tog föreläsningen slut. :( Och jag blev lite sur på mig själv över mitt dåliga minne... Jag kände ju igen allt efterhand, men det ligger långt bak i mitt lilla huvud just nu... MÅSTE gräva fram det här nu i helgen, så på måndag när vi fortsätter med Roms historia, då kan jag ALLT! :)

Varför är jag så fast i den romerska historian? Jag vet inte...faktiskt vet jag inte...

Tänkte bjuda på lite foton... från de 2 senaste gångerna som jag varit i staden med stort R...

Inga kommentarer: