måndag 3 september 2012

Att säga hejdå

I torsdags var jag och kollade på Coldplay på Stockholms Stadion. Det var alldeles fantastiskt. Verkligen. Vackert.
Mitt i konserten spelades låten "Paradise", och direkt efteråt sa sångaren att de hade blivit tillfrågade om att uppträda med denna låten i ett evenemang i USA som heter "Stand up to cancer". Så, vi fick höra den en gång till, och vara med och sjunga.

Min extramamma, min plastmamma, ligger just nu och är mycket sjuk i cancer. Jag tänkte på henne, och sjöng så tårarna kom.

Dagen efter ringer min barndomsvän, som har min plastmamma som riktig mamma, och säger att hon är mycket sämre och att det inte är långt kvar. Jag var i Stockholm då och kunde inte göra så mycket. Jag sa att jag skulle komma så fort jag bara kunde när jag kommit hem. Jag var där idag.

Det är svårt att säga hejdå. Farväl.


Inga kommentarer: