torsdag 15 oktober 2009

Blockhead!

Ja, det har man ju varit!
Det var min kära vän Frida som påminde mig på hennes blogg. (http://mittfridafullaliv.blogspot.com/)

För er som läser, och inte har en aning om vad det är jag pratar om, så är det ju New Kids On The Block!

Jag och Frida var helt galna i dessa killarna. De var ju såååå bra och såååå snygga! Vi tapetserade våra rum med planscher och blev där minsta lilla mellanrum någonstans så fyllde man den med en mindre bild. No waste of space här inte!
Och som man samlade på grejer! T-shirts, pins, jacka, tygmärken, halsband, trosor, Lpskivor, CDskivor, kassetband, Videos... you name it!

Frida hade MTV då oxå, och det hade inte jag. När vi hade varit ute med hästarna, sprang vi direkt in och kollade MTV. Vi kunde ju inte missa nåt om våra idoler! Frida hade även lyckats komponera ihop ett videoband med bara NKOTBvideos, och det bandet gick varmt i familjen Högbergs video.

Som den fan man var, så ville man ju gärna se sina idoler live, men tyvärr blev det aldrig av. Men, jag lyckades övertyga min bror Nisse att följa med mig, Frida och Josse för att kolla på lillebrorsan till en av killarna. Och vem kan det nu vara då? Jo, Marky Mark and the Funky Bunch!
Jag är fortfarande lite sådär löjligt nöjd med att jag sett honom live faktiskt. Han är ju numera skådis, och en väldigt bra sådan. Och så fort jag ser honom i en film, eller hör någon prata om honom, då måste jag påpeka att jag faktiskt sett honom live! Hehehe!

Men som alla tonårsförälskelser tar slut, så gjorde även denna... Det jag gick över till att lyssna på efter NKOTB var mer rockigt, punkigt och en massa grunge. Nirvana givetvis, Pearl Jam, Mudhoney, Sonic Youth och Ebba Grön. Ett ganska stort steg, eller va säger ni?

1 kommentar:

Frida sa...

Haha, ja oj vilka tider det var! Shit va vi var frälsta i de där fem grabbarna från Boston. Kommer ihåg alla våra brevvänner vi hade som vi skrev till och alla var lika frälsta som vi. Sen hade du en film med dem som du hade köpt på Cypern som vi alltid kollade på, det handlade om när de var ute på turné. Ja, shit va nördiga vi var Sara, haha! Men faktiskt så måste jag erkänna att jag än idag kan texterna på de flesta av deras låtar och tycker nog innerst inne att de är lite bra, i alla fall Step by Step, Tonight och de andra hitsen..!Och jag är också lite småstolt över att ha sett Mark Wahlberg, han e ju rätt fin faktiskt=).

Puss på dig Mrs. Knight från Mrs. Wahlberg/McIntyre