lördag 3 oktober 2009

Det är kallt...

..och jag har börjat frysa... Tack, nu kommer jag inte bli varm igen förrän i maj nästa år! Men, jag älskar hösten! Det finns inte mycket som kan slå detta i mysighet: att krypa upp i soffan med nåt värmande att dricka, höra regnet smattra mot rutorna och nåt bra att läsa i handen!? Näh, det finns det inte tycker jag. Håller ni inte med så let me know!
När jag vaknade i morse var det för att regnet slog mot rutorna här. Det var oxå mysigt; att ligga kvar i sängen, höra "oljudet" och med en Larsson och en Vännen som kom upp och ville lördagsmysa med matte...

På dagens agenda står: dricka upp mitt kaffe (har ändå tillbringat en halvtimme med att mala bönor, det färdigmalna var slut), och sätta mig och plugga. Givetvis... gör inte så mycket annat nuförtiden. Men det är kul, och jag känner att jag äntligen kommit in i det. På torsdag nästa vecka, 8 okt, ska jag hålla en muntlig redovisning om romerska vägar så jag behöver få ihop det...Sen ska jag lämna in ett paper oxå, och först var jag inne på en massa grejer, för att sen landa på Patronussystemet, men nu har jag ångrat mig och har skrivit om allt till att istället handla om Roms hamn ute i Ostia. Nu är jag inne i det och tror att jag direkt ska kasta mig in i nästa tema där vi ska göra likadant, en muntlig redovisning och ett paper. Det temat ska handla om muntlig och skriftlig kommunikation...Får väl se vad mina ämnen kommer att landa på där :)

Har ändrat min bakgrundsfärg... som ni ser. Just nu känner jag mig inte gul... grå är väldigt vackert faktiskt och behöver inte betyda grått och trist... Näh, det är grått som gäller nu :)

Ha en supermysig regnig och ruskig hösthelg alla!

Inga kommentarer: