torsdag 28 januari 2010

Oops...

Har visst glömt bort min blogg den senaste veckan...mitt andra andningshål, min tredje lunga, my home away from home...näh, det är det ju inte.

Jag har, om jag ska vara alldeles ärlig, varit fullt upptagen med 1000 andra saker... som att:
Åka till Lund fram och tillbaka hela tiden... kanske ska man flytta dit istället.
Organisera alla papper från förra terminen som bara låg i en hög, och in i pärmen.
Måla mitt sovrum.
Storstäda och ändra lite annat här hemma.
Åka till Ikea och handla skrivbord och hurts, och lite annat givetvis.
Skruva ihop skrivbordet...har en stor blåsa i min hand nu bara för det.
Handla mat eftersom både kylskåpet och magen krävde att fyllas.
Överleva en snöstorm.
Plugga lite italienska.
Botanisera bland den hög med böcker jag tror mig kunna behöva till min uppsats.

Ja...

Och sen har jag, såklart, börjat planera en ny resa... ja, ni vet var! Vi får se vad det blir av det hela.

Och så fikade jag med en gammal kursare igår, Lovisa. Vi läste a-kursen i antiken för 6 år sen, och har inte pratat något sen dess. Och nu är hon doktorand på institutionen. Tycker det är jättekul. Hon sa att 1 feb utlyses en ny doktorandtjänst, och gissa vem som kommer att söka den och göra allt för att få den!
Svaret hittar ni längst ner i detta inlägg.

Så kan det gå. Jag har en sak som jag ska skriva här, men inte ikväll. Det tar jag en annan dag. När jag känner att inspirationen inte sinar som den gör just nu.

Buona notte!



(Såklart jag! :) )

Inga kommentarer: