fredag 1 januari 2010

A new dawn, a new year...new beginnings

Eller?

Gott nytt år på er alla... ni som läser här. Sista tiden har jag fått reda på att det inte bara är 3 personer som läser denna min lilla blogg, utan åtminstone 5 personer till. Och det är kul! Men, om jag ska klaga lite...Kan ni inte skriva lite till mig oxå? :)

Igår var vi på Elysée och åt nyårssupé. Och om jag ska vara helt ärlig så var det väl sådär. Det tog skitlång tid innan vi fick förrätten, ännu längre tid innan vi fick varmrätten och efterrätten. Fastän maten var ok, så känns det inte som att vi går dit igen. Vår sittning började 20.15 och vi kom inte därifrån förrän 23.45...

Fyrverkerierna var fina, som vanligt.

Jag gillar nyår. Det är min dag. Hejdå gamla året och hej nya! Nystart om man vill.
2009 har varit ett väldigt bra år för mig, måste jag säga. Jag har varit lycklig. Jag har gjort 3 resor till Rom. Jag har gjort oändligt många resor inom mig själv. Jag har njutit av livet.
Och trots en del störande moment nu ett par månader på hösten/vintern, så har det nog varit det bästa året hittills. Mitt 30de... Eller nej... Hur räknar man egentligen?
Mitt första år i livet var ju det innan jag fyllde 1, eller hur? Då är året då jag fyllde 30 mitt 31e år... Och då innebär det att jag är inne på mitt 32a snart, närmare bestämt på onsdag! Oh Shit! Detta är det sista året för att uppnå den där helheten som Crafoord pratat om!!! Från att jag är 29 fram till jag är 32 ska innebära att en helhet visas för mig, att mitt liv får en helhet. Och jag som hela tiden trott att jag får vänta och se hela nästa år oxå! Oh va kul, nu är jag helt fylld av förväntan och spänning!

Välkommen mitt 32a år!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej gumman!! :) jag tror att jag är en av dem som följer din blogg! Jag vakar lite över dig! Jag tycker att det är underbart att läsa att du har varit lycklig under 2009, det gör mig nöjd! Men jag tycker att vi ser till att vi gör 2010 till ett ännu bättre år, låt oss kicka ass med det nya året istället för att det kickar vårt ass! ;) du vet, PiC! ;)

Massor av kramar till dig! //Emma

Little miss Sunshine sa...

Oh my PiC! Va kul! hihihi

Jag gav faktiskt det där löftet vi pratade om, att träffas mer igår. Och att jag ska sluta va så neurotisk (du vet med alla fönster och spis)... och det gamla vanliga...det stående löftet om att om MFF vinner sm-guld så blir det streak runt stadion! :)

Kram på dig!

Sara sa...

Kära Lidvall!
Självklart ger jag mig till känna; jag läser vad du skriver då och då, ofta med ett leende på läpparna. Tackar för övrigt för hälsningen genom Ellen!

/Lindberg