tisdag 25 maj 2010

Kärlek

Jag har länge haft samma drömbild av dagen då jag hittar den äkta kärleken... kanske konstigt. Men, denna bilden kom till mig när jag var 19...12 år sen alltså.

Denna bilden har jag alltid haft i åtanke så fort jag träffat någon. Den har varit min måttstock - om jag kan stå på denna plats, med denna utsikten, och känna att detta är rätt, då är detta mannen i mitt liv.

Här är det:



Alltid, någongång under de förhållanden jag haft, t.om. vissa one-night-stands, har jag tagit denna bild och satt in personen i fråga i den, och känt efter. Känt efter i magen, känns detta rätt? Jag vill verkligen hitta denna person, den som det känns ända in och ner i magen rätt med... på denna plats.

Många gånger har det inte gjort det.
Några gånger har det känts ok.

En gång har det känts rätt.

Undrar om jag kommer att känna så igen, eller det var DET?

I så fall suger det bigtime...

3 kommentarer:

Frida sa...

Klart du kommer att hitta den känsla och kärlek igen, det är jag helt övertygad om vännen!

Jenny´s sa...

Men du...en flaska rött med god mat och trevligt sällskap är väl nära nog :) Ses på lördag!!Kram

Little miss Sunshine sa...

Tack Frida, och ja, det kommer jag säkert att göra... men det är svårt att toppa den där enda känslan jag haft...
Kanske ska skaffa mig en annan bild, eller helt enkelt ignorera den. Vet inte riktigt.

Jenny, det låter som äkta kärlek! :)