torsdag 6 maj 2010

Tudeluuu!

Har visst inte skrivit här sen min lätta rosévinfylla förra helgen... Näh, jag har inte varit bakis sen dess, bara haft häcken full. Men jag måste ju säga att det är rätt kul att skriva när man är lite salongsberusad! Det kommer att hända igen, kanske snart, kanske inte... men, håll ut! ;)

Jag hade en väldigt skum dröm i morse strax innan jag vaknade... Jag var i nåt som liknade ett träsklandskap och skulle springa över detta till andra sidan där det var skog. Av någon anledning hade jag en pinne, eller ett spjut i handen. Jag skuttade över träsket och rätt som det var så var det mer som en sjö, en grund sjö. Jag tänkte att här säkert är äckliga dinosauriekrokodiler, och körde ner spjutet framför mig, innan jag satte ner fötterna i dyngan på botten. När jag tittar upp ser jag en T-rex!
Han ser givetvis mig med, och vrålar! Jag sprang åt höger i det här träsket/sjön och hamnade i en återvändsgränd. En hög mur av jord framför mig och en trävägg (av stockar) bredvid. T-rexen kom och jag försökte hålla mig helt stilla. De dras till rörelse, det såg jag ju i Jurassic Park. Men, jag måste ha rört mig lite för han vrålade och sprang in till mig. Jag står tryckt mot den här träväggen och böjer ner huvet för att han inte ska bita av det, och han är precis bakom mig och luktar. Han puffar lite på mig och tuggar på min rygg. Det känns inget speciellt, men han har ljud för sig. Som om han sa "mmmm" när han kände hur gott jag smakade... Sen vaknade jag.

Enligt drömlexikonet står det så här:
Personligheten är alltid ung och ny. Den mognar och växer under hela livet, men dess rötter sträcker sig ner i livs- och medvetandeprocesser inom oss som är lika gamla som livet på vår planet. Och livet på jorden är i sin tur bara en del av de processer som är aktiva i kosmos. I drömmen känner vi ofta detta uråldriga förgångna som vårt nuvarande jag har vuxit fram ur, och detta möte ser vi inte så sällan i formen av ett förhistoriskt djur.

Vad menas?

Inga kommentarer: