lördag 22 maj 2010

Som sagt, trött...

Förutom att ha varit i Uppåkra och harvat omkring i dyngan så var min tanke även att jag skulle träna denna veckan. Men, näh! Jag har varit helt slut varje dag då jag kommit hem, och vaknat varje dag med träningsvärk. I tisdags hade jag så ont i min högra underarm att jag t.o.m vaknade mitt i natten av det. Jag kunde inte använda armen, och kände mig då lite värdelös och inte ett dugg effektiv. Då kom söte Johan med sitt tigerbalsam i högsta hugg. Jag smörjde in min arm och smärtan försvann! Tigerbalsam is the shit!
Jag har dessutom en förkylning med halsont att skylla på... det har jag bestämt ska vara borta imorgon för då måste jag bara träna...börjar få lite träningslängtan!

Igår, fredag, hade jag även en italienskatenta... eller 3st! Först den muntliga, där vi skulle berätta vad vi ska göra i sommar, om en italiensk känd person (jag valde givetvis Roberto Benigni) och en oförberedd som visade sig vara att beskriva ett uppslag i IKEAkatalogen. I alla fall så tyckte läraren Riccardo att jag pratade väldigt bra italienska (och att jag inte hade behövt mina fusklappar) och jag fick avsluta med att säga nåt på romanesco (den romerska italienskan)... Det fick bli "Ha grandinato na cifra"! Det betyder typ "it´s hailing cats and dogs"...

Efter detta var det dags för de andra två, de skriftliga. Grammatiken har jag fasat för och det är verkligen skitsvårt. Text har jag lite lättare för, men även här behövde man tillämpa grammatiken då man skulle ändra från singular till plural e cosi via. Och dessa två var jävligt lätta! Jag stötte givetvis på en del problem, bl.a. med obetonade och betonade objektspronomen som styr ackusativ och dativ, och gissade bara mig fram där. Men resten var busenkelt... och det känns konstigt.
Jag hoppas i alla fall att jag inte lärt mig helt fel, och att jag klarar G i alla fall. Det tar två veckor innan jag kan hämta ut resultatet.

Dags att ta tag i dagen här nu! Ska gå en promenad och handla kattsand. Sen kanske en promenix till Coop och handla fröer och så här ute... eller blommor. Eller så struntar jag i allt detta och bara draperar mig på soffan hela dagen...
Har inte riktigt bestämt än.

Inga kommentarer: