tisdag 1 februari 2011

Esposizione Universale Roma

Där har jag varit idag! Mer känt i förkortningen EUR. Jag berättade om den här stadsdelen i somras då jag var där, och idag var vi där för att gå på Museo della Civiltà Romana... som jag oxå var på i somras och som jag redan berättat om.
Det var vinterkallt inne på museet och inte roligt alls, även om det är ett favoritmuseum här i stan. Så det var en ren fröjd när vi väl var klara och kom ut i värmen igen :)
Men inne på museet träffade jag i alla fall på denna snyggingen!
(Den som inte vet vem detta är tänker jag plåga med en kurs!)

Jag och tre andra från kursen tog tunnelbanan tillbaka och gick genom stan. Vi hamnade i en skoaffär på en av bakgatorna till Corson och där hittade jag ett par skor som var jättefina, sköna och som endast kostade 20euro! Och är i skinn och allt! Så jag köpte ju dem såklart. Här är dem tillsammans med två andra inköp: ljusgråa byxor och Desigual-väska som jag köpte igår.
Vi gick vidare hemåt...
En bra dag; kul museum (trots kylan), god cappuccino efteråt, nya vagnar på tunnelbanan, skor och jag fick höra att jag var BELLISSIMA!
:)





2 kommentarer:

Lilla hej sa...

Åhhhh vad snygga!Kan du inte köpa sådana till mig också i strl 38?

Väskan var cool!!!
KRAM

Little miss Sunshine sa...

Ja visst var de fina?!! Klart, jag ska kolla nästa gång jag går förbi där... De har ett par andra skor jag oxå vill ha :)

KRAM