lördag 5 februari 2011

Håhåjaja

Jag borde egentligen ägna mig åt väsentligheter, som t.ex. att plugga, men hur ska jag kunna göra det när solen skiner och det är vår i luften?!! Näh, precis... Så jag tog en liten tur bort mot Terminiområdet idag. Målet var skor men allt var crap. Igår var jag förbi den där skoaffären på Via Frattina igen... Jag skulle köpa ett par andra jag hade spanat in, men de hade dem såklart inte i min storlek. Lite sur blev jag. Men men...
I alla fall, inga skor, men jag tog en tur in på UPIM och hittade massor med Desigual på rea. Woohoo! Jo, det är ju fortfarande inte särskilt billigt, men det är ju ändå Desigual! Jag fick i alla fall syn på den här kjolen...
Jo, den var på rea. Och fortfarande inte billig, så jag blev lite snål. Gick en liten tur och tittade i andra affärer, men hittade inget. Så jag gick tillbaka och köpte den!!! Visst är den fin?!!

Igår kväll var vi ute och åt på en mysig liten sylta ett kvarter från Via del Corso. Jag åt Carbonara (givetvis), och äntligen Carciofo alla Romana!!! Sanslöst gott... och det ser ut så här:

Ser gott ut eller hur?!!
I torsdags var vi nere på andra sidan stan för att se på Caracallas termer. Ännu en gång, been there, done that, men denna gången var det väldigt givande...såklart. Simon berättade massor om komplexet och alla delar och byggnader och historia och så vidare. Sist jag var här så var jag här alldeles själv, och visste i princip bara att det var ett badhus, och läste på skyltarna lite då jag gick runt.
Utanför ingången, precis innan vi skulle gå in, så träffade jag en ny kompis. En välgödd liten kille som var så kelen så. Han la sig bl.a. på Axels kameraväska, rullade runt på marken och hängde lite på mig som ni ser här...

Söt liten katt det där...

Nu är det lördageftermiddag och ikväll blir det lasagne och vindrickande med folket här!

A presto!

3 kommentarer:

Anna Karenina sa...

Snäckan! Jag gillar kjolen, skitsnygg! Du gjorde helt rätt i att köpa den =)Fast du.... den där Carciofo alla Romana såg inte ett dugg smaskig ut, om jag ska vara ärlig.

Ha det super nice med lasangen, vinet och folket ikväll. Puss

Little miss Sunshine sa...

Javisst är den jättefin?!!! Jag hade den på mig igårkväll, och när jag skulle knäppa upp för att gå på toa så rök knappen! Gissa om jag blev sur! Knappen så helt sprängd ut liksom, där på baksidan. Och så jädrans tjock är jag ju inte... Näh, arg som ett litet bi blev jag. Så nu ska jag gå tillbaka med den och säga att jag antingen ska ha alla pengar tillbaka, eller så ska jag ha ytterligare 25% rabatt på den! De kan ju ändå inte göra nåt med den så de tjänar ju faktiskt på att ge mig den där extra rabatten...

Jo du Anna! Carciofo alla Romana är sanslöst gott ska du veta! Jag ska se om jag lyckas med det nångång, och då ska jag bjuda dig på det :)

Puss och sätt in vräkningshot på Sigge snart! :)

Anna Karenina sa...

Va! Men klart de måste ge dig rabatt på den då, nån måtta får det faktiskt vara med hållbarheten. Fuskbygge!!!

Nja, du får nog övertyga mig med den där maten ;) Whiiiii! Spännande

Hahahaha vräkningshot, det var något nytt - men jag ska genast ta tag i det!! För du tycker jag sbolut att det är dags - Töjjar inte vänta en dag till!!!