onsdag 2 februari 2011

Il giorno

Jag har i princip inte varit utanför dörrarna idag, förutom två gånger då jag gick ut på terassen för lite sol och hålla T sällskap. Underbart härligt vårväder ute idag!

Har haft en föreläsning av en australiensare om vattenförsörjning, sedan handledning både med redovisningsuppgift till Pompeji och med min uppsats.

Resten av dagen har jag suttit och läst artiklar till seminariet på fredag. Denna gång ska det handla om moral zonering i den romerska staden, och om huruvida man lade ofina aktiviteter som t.ex. horhus i lite mer gömda delar av staden eller inte.

Så, min eftermiddag har tillbringats på rummet, läsandes och skrivandes om prostitution, lyssnandes på Ts rossliga hals och fågelkvitter utanför fönstret.

:)

1 kommentar:

Jenny´s sa...

haha, låter som en spännande föreläsning :)