fredag 29 juni 2012

Arrivederci Roma

Så var det dags att åka hem igen. Hem till Sverige. Om jag ska vara helt ärlig så längtar jag hem. Jag älskar värmen, det gör jag verkligen, men jag älskar även den svenska sommaren. Hur schizo väder det än må vara... Svensk sommar är fantastisk!

Under den månad som gått har jag lärt mig väldigt mycket om hur saker och ting fungerar här, när det gäller arkeologi och utgrävningar. Det har varit väldigt lärorikt och intressant. Jag hoppas att jag kan komma tillbaka nästa år.
Dessutom fick jag ett avhandlingsämne serverat häromdagen, och professorerna verkar vara helt med på detta. Det känns jätteroligt att de vill låta mig göra det här, trots att detta är min första gång som grävande arkeolog i Italien.

Jag har sett många märkliga saker, som vanligt, när jag varit här. Härom morgonen när jag satt på bussen till jobbet fick jag se en kille i en park som satt vid sidan av en buske och gjorde nr 2. Fullt synlig för alla människor.

Mina tankar är just nu lite här och där av olika anledningar. Jag har fortfarande lite packande att göra. Dessutom är min gamla katt därhemma sjuk, riktigt sjuk. Han har varit hos veterinären från igår till idag, och just nu vill jag bara hem och mysa med honom i soffan. Det känns som att det kanske snart tar slut. Han är illa däran min älskade Vännen.

Så, jag kommer att ge er mer en annan dag.

Ha en härlig helg!

A presto!

1 kommentar:

Anonym sa...

All kraft till din katt. Jag förstår att du vill hem. Han kommer att bli lycklig att se dig igen.