lördag 28 mars 2009

Jaja...

Lördag eftermiddag och trött som attans! Jag och Jenny har varit på Entré idag och shoppat till vår vän Linda, som fyller 35 och har fest idag. Ett par skor och 3 par porrigt fula trosor blev det... Hoppas hon tycker det är kul!
Ska väl ut sen ikväll oxå. Känner inte riktigt för det, men det är ju då det brukar bli som roligast...Har börjat ladda upp redan nu med limoncello och sockerdricka :)

Har tänkt lite, som vanligt... Jag vet att jag, ända sedan jag var liten, har varit rastlös och inte riktigt känt mig hemma... eller jo, hemma, men ändå inte, om du förstår vad jag menar. Kanske mer att man vill vara någonannanstans... Visst kan man drömma om att vilja bo vid medelhavet där det är varmt och så, men denna känslan är väldigt stark hos mig. Tror du på tidigare liv? Jag gör det, och är fullt övertygad att jag har någon form av gammal kontakt med Rom och Italien, även med Frankrike.
Jag kommer ihåg första gången jag var i Rom, och hittade utan att behöva kolla på kartan. Visst, det kan man göra bara man lär sig kartan, men jag gjorde inte det. Jag visste var jag skulle helt enkelt.
Och den starka kontakt jag känner med Rom, och det intresset jag har, måste vara någon gammal kontakt jag har kvar i min själ. Jag känner väldigt starkt för det...

Inga kommentarer: