söndag 14 juni 2009

Hoppla hoppla!

Här har det inte hänt något på länge... Jag antar att jag måste skylla på nåt.
Först var jag lite deppig för att jag var tillbaka hemma... Borta bra men hemma bäst stämmer, men då får jag se Rom som hemma och Malmö som borta! :)
Sen har jag jobbat, jobbat och jobbat! Och Duka, som egentligen varit störst bland glas och porslinsbutikerna i Sverige, har blivit uppköpta av lillebror Cervera... Min först reaktion var ett asgarv, och sen ett ännu större! Sorgligt visst, man har ändå varit på Duka ett tag, men jag kan inte säga att jag är förvånad... Nu har vi 4 dagar kvar av Duka, sen är det historia. Och sen har jag semester!!

Och var ska jag på semestern? Gissa rätt och du vinner en färgradio! :)





Nej, men allvar. En lördag satt jag och slösurfade och kom in på Transavias sida... De hade kampanj igen, och en tur och retur biljett till Rom kostade inte mer än 88 euro. Jag blev lite deppig för att jag kanske inte skulle ha råd, eller kunna åka dit... Visste inte om jag skulle spara mina pengar istället så jag kunde åka senare en längre tid. Bestämde mig för det senare.
Sen, på söndagen, så sitter jag och kollar på tv, och telefonen ringer. Och så var det Roberto, vespakillen i Rom! Hade ju inte pratat med honom sen jag åkte hem från Rom sist. Gud va glad jag blev, och jag gick in på Transavia igen, och beställde min biljett! 24 juni bär det av! :)

Inga kommentarer: