lördag 18 juli 2009

Danskjävlar och Harry Potter


I onsdags var det premiär för den nya Harry Potterfilmen. Nr 6 i ordningen. Givetvis var jag väldigt upphetsad över detta. Jag och min vän Emma skulle träffas innan och ta en bit mat på Jensens Böfhus här i stan. Ingen större kulinarisk upplevelse, men köttet är bra där i alla fall.
Anyhow... Vi kom dit 19.45. Stod och väntade på att få ett bord i ungefär 10 min. Får menyn och får beställa efter 10 min. Helt ok. Får in vår snackkorg 20.15. Lugnt tänker man ju då, bion börjar 21.15... Men detta är Jensens böfhus. Här fungerar inget som det ska.
Det tog oss max 10 min att äta upp den här snackkorgen, och sen satt vi ända tills kl 20.45 och kollade efter servitrisen, och om vår mat var på G. När hon till slut kommer och ska plocka undan vår korg, så frågar jag henne (en aning hungrig och irriterad) om vår mat är på G. Då säger den stackars lilla människan "Ja, asså, vi har ett system som gör att vi inte gör huvudrätten förrän förrätten är borta från bordet". Va är det för nåt jävla system! Jag sa att vi ska vara på bion om 20 min (ljög lite bara för att få dem att rappa på) och att när de kom med maten så kunde hon komma med notan oxå. Hon skulle prata med sin chef och fixa maten så fort som möjligt. Fan va irriterade vi var nu!
Vid fem i nio-nio hade vi fortfarande inte fått någon mat, och det var ingen som helst rörelse i närheten av köket. Inte en servitris så långt ögat nådde heller. Så vi fick nog, och gick därifrån... Betalade inte för den där jävla korgen eller drickan...inget! När vi sen är en bit därifrån och tittar dit, så ser vi att de kommer ut med vår mat.
Jävligt hungrig och jävligt irriterad...vi hann inte heller gå till Burger King, så min middag i onsdagskväll bestod av 3 snusklubbor, 2 snickers och biopopcorn...

Men Harry Potter var ju bra som alltid! Inte så mycket action som det brukar vara, men det kändes som att denna filmen bara var ett förspel till den sista. Eller de sista. Sista filmen ska tydligen delas upp i 2st. Längtar redan till november 2010!!!

Inga kommentarer: