fredag 24 juli 2009

Alla dessa val som måste göras...


Idag kom de äntligen! Har längtat ända sen i söndags på dem, och nu är de äntligen här!
Den översta, Gomorra, handlar om maffian i Neapel och allt vad de håller på med. Som den "Italienofil" som man är, så måste den läsas. Har velat läsa den så länge, men jag har på något sätt inte velat förstöra min naiva och något romantiska bild av Kampanien (landskapet).
Den andra "Få det gjort! Svart bälte i vardagseffektivitet"...Ja, det säger ju sig själv varför jag ska läsa den! :)
Och den som ligger underst... den handlar om en av mina stora favoriter, Caesar! Det säger väl egentligen sig själv där oxå varför jag ska läsa den... för att jag är nördig helt enkelt, hihihi!
Caesar är faktiskt en av de mest intressanta personerna i romersk historia, och jag måste veta mer om honom! Och så kan jag inte låta bli att tänka vad som skulle ha hänt om han inte blivit mördad den där dagen i mars för 2053 år sen... Hade Rom sett annorlunda ut?

Men vilken ska jag börja med???

Inga kommentarer: