lördag 11 juli 2009

En liten turné



Här har vi lille Jalmar Högberg!
Och mamma Frida!








När man inte bor i samma stad som sina gamla vänner, kan det bli så att man inte ses så ofta. Även om det inte är så långt (7-8 mil) så blir det mer sällan än man skulle vilja... Ursäkt? Nja, egentligen inte.
I alla fall, i onsdags åkte jag upp till bygden för att hälsa på mina gamla föräldrar, min bror och hans familj, och en del kompisar... Tänkte först klämma in alla vännerna på 1 dag, men kom till insikten att det var omöjligt.
Men jag kom i alla fall iväg till Frida. Hon och jag har känt varandra vääääldigt länge. Vi gick i grundskolan tillsammans, min häst bodde hos henne, och vi hade samma musiksmak - från New Kids On The Block till Nirvana och Placebo. Sen jag flyttade till Malmö har vi setts en gång. Det var för 5 år sen tror jag. Jag var hemma hos mina föräldrar vid påsk, och hon och hennes man körde förbi. Sen dess har vi pratat över msn, skickat nåt mail... Just det, vi sågs ju även på vår klassfest som vi hade för 2 år sen. Men annars, nej. Jag var bjuden till hennes bröllop, och skulle gå, men i sista minuten var jag tvungen att jobba.
I alla fall... Nu var det dags! Hade med mig presenten jag köpte till hennes bröllop, och en söt liten Mupparnatröja till hennes lille pojke Jalmar som är 8 mån.
Och det kändes som det var igår vi sågs! Så härligt det är med såna vänner. Inga konstigheter, bara snacka som i the good old days!
Hennes lille pojke Jalmar är ett riktigt charmtroll...

Inga kommentarer: