onsdag 17 mars 2010

Hmmm...

Jag har åkt på en dundrandes förkylning... jag får nysattacker som vara i 10 minuter, näsan rinner, huvet värker och jag svettas... Det enda positiva är att jag även fått den där sexiga whiskyrösten. Kanske ska ge mig på att sjunga lite, så som Phoebe gör i Vänner när hon är förkyld? Njae...

Jag kan aldrig helt koppla av när jag är sjuk, om jag då inte har feber och är helt däckad. För att kunna koppla av måste jag först dammsuga och städa undan så det är rent och fint och katthårsfritt. Sen kanske. Men jag har gjort allt det där nu. Och jag sitter här och funderar fortfarande på vad jag ska göra nu. Idag står valet mellan att sitta kvar här och skriva uppsats, lägga mig och läsa något till uppsatsen, eller att bara titta på tv. Det sistnämnda kan jag nog räkna bort meddetsamma. Och det första, nu när jag tänker efter. Så, lägga mig i soffan och läsa... något om Konstantin för att få idéer till abstract och inledning, politisk bakgrund osv. Zzzzzzzz - så kommer det nog låta om en timme eller två. Men jag måste verkligen skärpa mig med uppsatsen snart.

Jag har ju skrivit ganska mycket redan, typ 20 sidor. Men det är det lättaste jag skrivit. Det svåraste återstår... Näh, skärpning nu. Ska försöka få ihop något innan veckan är slut.

Sic!

Och jag vill bara att denna förkylning ska vara över så jag kan åka och gosa med de nya bäbisarna!

Inga kommentarer: