söndag 28 mars 2010

Denna veckan...

Denna veckan... ja, vad har jag gjort?

Roliga saker:
Träffat de nya bäbisarna Nellie och Tim, som var hur söta som helst.
Varit på första himmamatchen på himmaborgen och sett Mff vinna med 3-0 mot Örebro. Sett en bortamatch som Mff vann med 3-1... Underbart!
Premiärgrillat här hemma... mmmmmmmumma!
Skrivit lite på uppsatsen givetvis, men inte kommit någonvart.
Varit på middag hos födelsedagsgrisen Emma. God mat och mys!
Varit på bio och sett 'Precious'. Väldigt rörande!
Varit på shoppingtur på stan med Emma, vilket resulterade i en kökshandduk och en kudde med ugglor på, blått nagellack, två olika sorters citronte, en randig tröja och en mascara.
Tagit hem ett litet bord och en stol från föräldrarna. Och mormors gamla smyckesskrin som jag alltid haft ögonen på + ett par träaskar som varit farmors.
Träffat gamla saknade vänner! Love you all!
Dumpat den där sk vännen...

Mindre roliga saker:
Varit på mina gamla vänners mammas begravning.
Sett Parkinsons sakta men säkert bryta ner och ta död på min älskade pappa.

Just nu är det det sistnämnda som tynger mig väldigt mycket. Jag älskar min pappa. Har alltid varit pappas tös. Och jag vill inte att han ska vara så här. Helt orkeslös var han i fredags när jag var där, och sov nästan hela tiden. Han är stel i kroppen och benen låser sig på honom så han knappt kan gå. Han sjunker ihop och får puckelrygg så han ser ut som han är 100 år gammal, när han bara är 63. Han ser saker som inte vi ser. Sjukdomen mosar hjärnan på honom. Jag hatar Parkinsons.
Läste på Aftonbladet om en ny metod att bota sjukdomen, och just nu håller de på att testa den på människor. Jag hoppas för hela mitt liv och med hela mitt hjärta att det fungerar... för jag vill inte att min pappa ska ha det så här.

Inga kommentarer: