onsdag 2 juni 2010

Uppsatsen

Jaha, då var opponering och framläggandet av uppsatsen klar! Jag hade sett framemot detta ett tag, och tyckte det skulle vara så skönt att äntligen bli klar med allt.
Men
nu blev det visst inte så...

Jag blev i princip anklagad för att ha tagit en text och översatt den, rakt upp och ner, och fört in den i min egen uppsats.
Så, det känns ju inte särskilt roligt.
Stycket som det handlar är forskningshistoriken, och personen påstod att jag tagit det rakt av från en av böckerna i min litteraturlista.
Den här boken har jag använt, ja, men i princip endast i analysen. Jag har läst den, självklart, och därmed även läst författaren stycke om forskningshistorik. Och, när jag tittar igenom stycket nu, och samtidigt tittar i boken, så är det väldigt likt. Det låter jättemärkligt, och jag har väl förmodligen haft den här författarens stycke i bakhuvudet när jag skrivit mitt eget.

Nu ska min handledare och biläsaren gå igenom det här, och se vad som behövs göras.

Och jag ska se om jag överhuvudtaget får någon blund, eller om det här kommer att ligga och gnaga hos mig tills jag får reda på något.

Som sagt, jävligt obehagligt...

1 kommentar:

Anna Karenina sa...

Neeej, men vad tråkigt!! Vet ju att du slitit med det där! Lycka till... hoppas det ordnar sig till det bästa sötnosisen! Kramar