söndag 20 juni 2010

Vackert!

Såååå vackert bröllopet var igår! Sessan hade en enkel klänning utan några krusiduller, och den jättefina gamla slöjan och kronan... Så enkelt och så vackert! Har suttit och kollat in SVT play och hört talen som hölls. Blev nyfiken när det (såklart) stod så mycket om dem både på Aftonbladet och Expressen. Såklart oxå fina!

Fick mig att tänka på när min bästa vän gifte sig, och talet jag höll då. Det var känslosamt, och alla mina känslor kom då. Hela dagen hade jag lyckats hålla mig från tårar, t.o.m. när jag ser henne färdig med hår, smink och klänning...så fin hon var! Hela dagen hade jag hållt mig, och när jag väl ska hålla mitt tal då börjar tårarna komma. Jag stakade mig lite, och sa "va fan jag har ju hållt mig hela dan", och då började alla skratta. Det kändes lite lättare då, och jag fortsatte...men fortfarande med tårar i mina ögon.

Om det här kungliga bröllopet då... jag är inte för monarki, men jag är för historia. Och detta bröllopet var verkligen en viktig historisk händelse. Det är häftigt att ha varit med om något sådant!

Det gillar jag!

1 kommentar:

Romfreak sa...

senti tutte le parole:

http://www.youtube.com/
watch?v=vhP-oA-IktY