måndag 19 juli 2010

Jävla snorungar!

Jag har, precis som de flesta andra, någongång drömt om att vinna ett par miljoner på lotto. Det hade ju varit fantastiskt! Betala av lite studielån och annat, resa lite och kanske köpa sig en vespa. Det hade varit härligt.
Men jag vill inte ha mycket pengar. Jag tror starkt på att man blir dum i huvudet av pengar! Om jag hade vunnit, låt oss säga 50 miljoner, då hade jag gjort följande:
1. Betalt mammas och pappas skulder.
2. Betalt mina bröders skulder.
3. Betalt mina egna skulder.
4. Satt in pengar på varsitt konto till mina brorsdöttrar, och öppnat ett hemligt konto till mina framtida barn.
5.Köpt en cool vespa.
6. Köpt ett par nya jeans och 4 par Converse: vit, lila, röd och svart.
7. Bjudit alla mina vänner på grillfest!
8. Skänkt resten till Stadsmissionen, Rädda Barnen och Röda korset.

Inte fan hade jag gjort så som dessa jävla snorungarna gör i alla fall!!!
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7488022.ab

Fasiken så irriterad jag blir på sånt här! Lika irriterad blev jag när Gudrun Schyman eldade upp 100 000 spänn i Almedalen i förra veckan! Hur fan kan man göra så??? Näh, hon kan ta sig i Almedalen den dumma kärringen!

Dessa bratsen... Det finns knappt ord för hur jävla korkat detta är. Att man har noll koll, att man inte har en aning om hur världen ser ut! Att man inte har ett samvete! Och killen som tog sms-lån för att ha råd att bjuda brudarna på dricka... suck!

Inga kommentarer: