måndag 21 mars 2011

Lite tankar

- Etrusker är ju kul, om man inte sysslar med gravtypologi har jag märkt. Nej, det är inte jag som sysslar med det, och för detta är jag tacksam.

- Enligt italienska mått mätt så har jag stora bröst. Well, I guess there´s a first for everything.

- 21 mars börjar våren i Rom! Jaha, har det bara varit en varm senvinter då? Visst, jag vet att det är vårdagjäming, men kom igen!

- Det är inte alls kul när man beställer en kaffe på en bar, och de kastar upp fat och sked på disken framför en, och när man sen får kaffet så får man i princip fånga den i luften för att inte få allt på sig. Italiensk servicenivå i ett nötskal.

- Jag inte ska försöka mig på att prata italienska innan kl9 på morgonen, eftersom jag då blandar ihop all grammatik och jag blir ni och vi e cosi via.

- Att ha meningslösa diskussioner på facebook är ganska kul!

- Det var en brilliant idè att låta städerskan klippa mig idag! Hon var kanonbra!

- Bubbelvin är helt ok även en måndagkväll! Kanske lite extra uppskattat till och med.

- Jag har sovmorgon imorgon... Detta innebär att jag med all säkerhet vaknar kl8.

Inga kommentarer: