söndag 13 mars 2011

Ok, nu får nån förklara för mig...

för jag fattar inte ett jädrans dugg...

Min pappa har parkinson som stundtals är riktigt jävlig. Inget roligt alls.
I vilket fall...
Jag har kämpat mig blodig för att få bort han från det där handlingsförlamade och amatörmässiga sjukhuset han gått till, och äntligen fått iväg honom till neurologen i Lund. Helt perfekt!
Jo, det kan man ju tro.
Första gången han var där var för ett par veckor sedan. Pappa hade börjat vara uppe och yra på nätterna igen, något som är väldigt vanligt. Så, läkaren ger han en medicin som ska få honom att sova bättre. Det är en antidepressiv som tydligen ska funka lika bra på parkinson.
Fine...
Det blev inte bättre av denna medicinen. Det blev värre. Och då läser mamma och pappa vilka olika biverkningar denna medicinen kan ge...
Alla parkinsonsymptom fanns med! Skakningar, hallucinationer... och
SÖMNSVÅRIGHETER!!!

En medicin som han fått av en forskare, en läkare, en som doktorerat inom ämnet. En medicin som ger han alla de här sakerna som han vill komma från. Och som ger sömnsvårigheter när den skulle hjälpa honom att sova.

Kan någon förklara för mig hur i hela *piiip* *piiip* *piiiiiiip* detta fungerar???

Inga kommentarer: