torsdag 3 mars 2011

När min ena kärlek fick träffa min andra kärlek

Hjärtat var har och hälsade på i förra veckan. Äntligen skulle mina två kärlekar få träffas, M och Rom! Underbart!

Vi myste runt mest, och jag tyckte inte vi gick särskilt mycket. Men M började gnälla lite över ont i fötter och ben. Jag är väl bara härdad antar jag. Eller så var det Rom som ville visa M vem som bestämmer! Hehehe...

Jag tog med M på en liten sightseeingtur, och av allt tror jag att det var Colosseum som han gillade mest. Vi var även på Forum, Palatinen och gick längs med Via dei Fori Imperiali och såg de andra fora. Vi åkte även upp i Viktor Emmanuel-monumentet, något jag aldrig gjort innan. Jag gillar ju utsikter, som ni som läser denna blogg säkert förstått för länge sen. Gianicolo är ju en klar favorit. Men nu var vi mitt i Rom, och var man än vände sig så var "hon" där! De hade även kikare så jag letade upp en del saker som jag visste vi inte skulle ha tid att besöka, så att M även fick se dem.

Vi gick runt på Marsfältet, och M fick se var Caesar mördades, Pantheon, Hadrianus tempel och åt glass på Della Palma. Fontana di Trevi såklart.

I söndags var vi på fotboll, Roma - Parma. Underbart att sjunga 'Roma Roma Roma' igen (och kunna texten denna gång).

Vi var även på Ponte Milvio och satte upp ett hängelås med våra namn på. En nyckel till M, en till mig och en i floden. Romantiskt så det pyser om det!

Vår är den röda i mitten av fotot :)

Inga kommentarer: