tisdag 18 augusti 2009

Bob Hund!


Jag och Emma var och kollade på Bob Hund i söndags! De spelade på Stortorget, och där var såklart mycket folk...fast inte lika mycket som när Timbuktu spelade i lördags... Jag tror aldrig där har varit så mycket folk på Stortorget som i lördags... Möjligtvis när MFF vann SM-guldet 2004, men annars, nej!
Bob Hund är jävligt bra och fantastiskt roliga att kolla på!
Thomas Öberg heter sångaren, och verkar nästintill vara alldeles ifrån vettet. Under beskrivningen av honom på deras hemsida, så står det att han står för sång, melodika & avsågad trafikkon. Den där trafikkonen ja... Den användes flitigt under hela konserten, och det blev rätt häftiga ljud när han satte miken i den och över förstärkaren... Och Öberg sa oxå att Bob Hund tillhör en viss religion som gör allt som den stora vita konen säger! :)
De flesta har väl hört Bob Hund antar jag, men om man ska beskriva deras musik så får man väl säga att de är lite som The Doors (Tack Emma!)... Musiken är för sig och sången för sig, men det funkar ändå väldigt bra tillsammans... När Emma sagt detta stod jag i en stund och funderade på en annan liknelse, och det bästa jag kunde komma på var att Bob Hund är som VINAIGRETTE! Olja och vinäger som inte kan blandas ordentligt, men blir jävligt gott ändå! Inte min bästa liknelse, men men...

I alla fall så är Bob Hund förbaskat bra, så ni som aldrig har sett dem live...SE TILL ATT GÖRA DET!

Inga kommentarer: