tisdag 25 augusti 2009

Thåström!


Det var i torsdags... jag har inte skrivit något förrän nu. Jag har inte kunnat. Jag har varit nästintill mållös, i alla fall i den mån jag klarar av det.
Jag var och såg Joachim Thåström på Stortorget i torsdagskväll...

Jag kan, utan tvekan, säga er att detta är det absolut bästa som jag någonsin sett och hört på Malmöfestivalen. Han slog både Timbuktu och Svenska Akademien med hästlängder! Och allt annat som man tyckt varit bra... Bob Hund, Lady Sovereign, Veronica Maggio, Soundtrack, Eskobar, The Ark... Alla de är bra, men de har inte chans när det kommer till denna snart 50-åriga rebellen från Rågsved!

Alla vill till himmelen och Du ska va president var kanon! Die Mauer alltid lika bra! The Haters var fantastisk, och Fan Fan Fan skickade en hjärtepil rakt in i kroppen på mig... Jag stod som förstenad, andades och kunde inte röra på mig. Jag behövde inte röra på mig... allt jag behövde var där och då.

Thåström!

Inga kommentarer: