måndag 10 augusti 2009

Sådärjajomensåatt...


Här har vi lilla Ida, 13v gammal. Söt som bara den, och tänder vassa som attans

Här är Rocky, Lindas hund

Här är mitt crap!

Då var det över, klart, och finito! Den där jädrans loppisen... Som man slitit och släpat och svettats och svurit! Men kul var det! Tänk att folk ville handla mitt gamla crap. Ok, det var ju inte precis en massa naggade glas, rostiga bestick och böcker som saknade sidor... Nej då, det var en del bra grejer jag sålde. Man samlar på sig som attans, och genom åren har det blivit en del. Har kastat och gett bort massor, men ändå så finns det så mycket kvar. Jag drar mig för att kasta saker för att jag tänker att det kan vara bra att ha. En del har man fått i present och så, och har ett sentimentalt band till. Det kan jag absolut inte göra mig av med. Som födelsedagskort från mamma, teckningar från brorsans barn, en hjärtljusslinga från ett ex, en konstig prydnadssak från farmor och en liten porslinsmus från mormor. Det kommer jag nog att spara för evigt.
Men den här loppisen då... Folk gick och plockade och jag sålde nåt för en tia, nåt för en tjuga och någon plockade ihop för en hundring osv... Jag tjänade runt 1200:- denna helgen! Rätt härligt faktiskt! Kan ju behövas nu när man ska börja plugga igen.

Inga kommentarer: