måndag 18 oktober 2010

Aaah, en härlig morgon!

En alldeles underbar morgon är det när, sittandes i morgonrock och handuken virad runt håret, man får dricka kaffe från det här stället!














Sant Eustachios kaffe är det godaste i världen! Och jag skämtar inte! Jag överdriver heller inte!

Första gången jag smakade detta underbara kaffe var i somras, en förbaskat varm lördagkväll i Rom. Kl var 21 på kvällen och jag hade vägarna förbi, och ville se "what all the fuzz was about".

En stund senare var jag helt lyrisk... vilket kaffe! vilken smak! Jag handlade inget kaffe med mig just då av någon dum anledning.

Veckan efter vi var i Kroatien åkte min bror till Rom på kurs. Så jag skickade bud. Och i helgen fick jag äntligen min burk. Och här sitter jag... Detta kommer att bli en bra dag!


Il barattolo santo!

Inga kommentarer: