torsdag 7 oktober 2010

Ledig torsdag

Jo, eller hur?! Inget jobbande idag, men så mycket annat att göra. Tvätta, städa, handla och det jobbigaste av allt - plugga italienska.
Ska på kursmöte imorgon och då måste jag ha gjort färdigt vissa grejer, som t.ex. läsa en bok om kommisarie Montalbano (ja ni vet han som brukar va på tv) och försöka få styr på de framtidstempus det finns.
De där andra nödvändigheterna, tvätta-städa-handla... jo det måste jag ju oxå göra idag.

Så, ingen ledighet här inte! Jag är så övertrött som man bara kan bli just nu. Jag vill bara ha en helt och alldeles ledig dag då jag kan sova så länge jag vill och inte göra nåt mer den dagen... Fast, å andra sidan, jag har aldrig varit särskilt bra på det här med att vila. Om jag somnar på soffan en eftermiddag-kväll, så har jag ofta sån ångest när jag vaknar. Det är likadant när jag är bakis, och då får man ju faktiskt sova på soffan! Tycker att det är slöseri med värdefull tid...

Näh, nu ska kaffet drickas upp och tvätten vaskas... sen ska jag längta till Rom lite (en kompis är där just nu)... sen ska jag förbereda mig mentalt på att tampas med en viss person i morgon bitti...

Inga kommentarer: