onsdag 13 oktober 2010

Förnyelse

Förnyelse är alltid bra... och jag var lite trött på min förra klatschiga gula färg. Det fick bli en lite dovare och mjukare nu när det ändå är höst och höst innebär mys! Vad tycker ni?

Jag har ändrat fotot längst upp oxå. Jag överger min gränd lite, och visar er istället en annan favoritplats.
Denna fontänen, Fontana delle naiadi, är den vackraste i Rom! Den är belägen mitt på Piazza della Repubblica, ett stenkast från järnvägsstationen, och om ni nångång åker till Rom så tycker jag ni ska gå detta lilla stenkast och kolla in!

Ska jag lägga till lite historia till denna plats (som jag såklart måste göra) så kallas Piazza della Repubblica även Piazza Esedra i Rom-mun. Norr om piazzan ligger Diocletianus termer (badhus) och denna exedran (piazzan) ingick i badhuset. Jag vet inte exakt vad för någon del av badhuset exedran rymde, men i alla fall...
Så!

1 kommentar:

Anna Karenina sa...

eGillar det! =) Tummen upp för färg o bild och så! Kram på dig snäckan