tisdag 12 oktober 2010

När jag är uttråkad..

..då hittar jag på en massa saker, både på gott och ont.

Jag har varit hemma hela veckan (det är tisdagkväll nu iofs) pga av en sjuhelvetes förkylning, och även om det är en alldeles för jävlig förkylning så blir jag rastlös.

Och vad har jag nu hittat på under den här rastlösheten?

Jo, jag har äntligen bestämt mig för att skaffa en ny mobil! Hur ofta gör jag det? Inte särskilt ofta. För nåt år sen köpte jag en pekmobil från Samsung som jag gillade lite. Den tröttnade jag på och gick tillbaka till den gamla favoriten, SEs första Walkman-mobil. Den e fin den! Men, utvecklingen går framåt, och jag antar att jag oxå måste göra det.

Så tanken slog mig och jag började surfa runt. Fastnade lite för Ifån. Den är ju lite cool ändå. Brorsdottern har en (vad hon nu ska med den till, hon är 15!) och hon är helnöjd. Jag har själv inte pillat tillräckligt mycket på den för att kunna bedöma.

Så, där var jag först.

Sen tänkte jag att jag, förutom Nokia 3110 och den Samsung jag tröttnade på, alltid har haft SE. Sony Ericsson har aldrig svikit mig!

Mina bästisar har Xperia, Xperia mini och Xperia mini pro, och de är helnöjda. Jag har uteslutit den vanliga mini för den känns så liten. Egentligen har jag uteslutit den vanliga Xperia oxå för att där bara är pekskärm. Så då återstår Xperia mini pro! Jag gillar den för den har kombinationen pekskärm och tangentbord.

Men jag kommer säkert att ändra mig ett par gånger till innan det slutgiltiga beslutet kommer.
Jag vet ju i alla fall att jag använder mobilen för att ringa...och sms:a... och kanske kommer att göra lite annat kul om möjlighet finns. T.ex. finns där en app i mini pro där man kan klia en katt som börjar spinna, och när man säger saker till den så upprepar den, och så mjauar den lite då och då. Det är ju sött...

Vad tycker ni? Är den fin? :)

Inga kommentarer: