lördag 23 oktober 2010

Inte kul alls

Alla dessa skottlossningar i stan...
Igår när jag cyklade hem från jobb (strax efter kl19), så träffade jag på en massa polispiketer borta vid Pildammsparken. Min första tanke var att någon skjutits i eller runt parken. Jag brukar cykla det hållet, men just idag tog jag ett annat håll.
Precis där vid parken och polisbilarna blev jag lite rädd. Shit jag kan ju oxå bli skjuten! Visst, jag är inte invandrare och skytten verkar ha riktat in sig på de här stackarna. Men jag ser ju heller inte direkt svensk ut. Tänk om han (eller hon) skulle få syn på mig ikväll och tycka att jag ser utländsk ut och skjuta mig? Jag menar, det är ju ändå mörkt, och även om man har min hårfärg (brunröd) så är den mörk i mörker... Och en ögonfärg ser man ju inte heller direkt i mörker.

Jag blir rädd. I förrgår kväll blev 2 kvinnor skjutna i en lägenhet på första våningen inte långt härifrån. Igår när jag var här hemma och gick ut i köket tände jag lampan i vanlig ordning, men släckte den lika fort igen. Någon skulle lika gärna kunna skjuta mig genom fönstret här där jag bor på första våningen...

Samtidigt blir jag jävligt irriterad på den här idioten som skjuter folk till höger och vänster här i stan. Man har hela tiden trott att det har varit kriminella uppgörelser mellan de där två familjerna (eller vad det nu kallas), och en del har ju säkert varit det. Och om det är så, då tycker jag såhär: Låt dem skjuta varandra! De kör med självsanering och vi blir av med packet!
Jag bryr mig inte ett jota då...
Men nu...
oskyldiga stackare som står och väntar på en buss, som är på väg hem, på väg till någon som väntar på dem...

Näh, vad ska man göra? Jag vill inte vara rädd här i min egen stad.

Inga kommentarer: