fredag 6 november 2009

Nöff nöff

Den där svininfluensan... Jag har inte tagit den på så stort allvar kan jag säga. Vadå, det dör ju folk varenda år i influensan, varför skulle denna vara annorlunda? Jag tror det är lite för uppskrivet av media, och då blir jag genast lite motvalls. Men, varför skulle det sättas igång en massvaccination om det var en vanlig influensa? Och jag ska definitivt vaccinera mig! Inte så mycket för min egen skull som för de som jag träffar varje dag, genom jobb, vänner, kursare, pendlare, gamlingar i mataffären, barn... Jag skulle aldrig förlåta mig själv om någon jag varit i kontakt med skulle få influensan av mig, bli jättesjuk och dö.

Alla biverkningar då. Ja, vissa vill inte ta vaccinet för alla biverkningar, och för att där finns kvicksilver i osv. Men, jag läste nånstans att man får precis lika mycket kvicksilver i sig om man dricker 1 liter jos.
Och biverkningar...ja, det är väl klart det finns biverkningar, men finns inte det i varenda medicin man får hos farbror doktorn?

Ja, jag ska i alla fall ta vaccinet! Förhoppningsvis blir det redan v47.
Nu väntar jag bara på att jag ska få en tid...

Inga kommentarer: