måndag 16 november 2009

Så där ja...

Då har man varit och fått vaccinet! Så nu har jag fullt skydd mot svininfluensan och annat svineri. :)

Det kändes lite konstigt när jag fick sprutan. Man är van vid att få en spruta i armvecket (blodprov), och då känner man ju riktigt hur de är inne i kroppen på en. Den här sprutan tar de i överarmen, och det sticker inte ens till. Sen det som kändes skumt var att det kändes bara som att de stack in genom skinnet och sen tryckte lite och så var det klart. Kändes inte som en spruta alls...

Men, jag bölar inte. Nu är det gjort! Och jag tycker faktiskt att alla ska göra det. Vissa säger att de inte vill göra det för att det inte är tillräckligt testat, att man kan bli sjuk av det, att där är kvicksilver i det osv... Först, klart det inte är tillräckligt testat...Det är ju ett nytt vaccin!!! Sen...ja, du blir sjuk av det...kanske. Alla blir inte sjuka av det, och blir man det så går det över på en dag eller två. Sen det där med kvicksilver... Jag läste nånstans att man får precis lika mycket kvicksilver i sig när man dricker vanlig jos...

Klart att jag har tagit vaccinet för mig själv. Jag vill ju inte ha svininfluensa! Men, jag tar det framförallt för att jag inte vill smitta någon annan. Man träffar ju mycket folk varje dag; ute på stan, på bussen, tåget, på Universitetet, på jobb osv. Sen alla små barn man träffar... kompisars små söta barn och älsklingens lilla Haley. Jag skulle inte kunna leva med mig själv om jag hade smittat någon av dem.

Så, denna spruta har jag tagit för alla jag träffar varje dag! Vaschego Svärje!
:)

(Och än så länge har jag inte märkt så mycket av biverkningarna, förutom att jag är lite öm i armen)

1 kommentar:

Annapanna sa...

Ja jag har oxå tagit denne där.Mådde inget dåligt alls vad jag kan komma ihåg, möjligen ont i armen bara nånna dagar. Vem vet, du kanske kan prata vett med gubben min... han skulle ha tagit sin i tisdags men skyllde på att han hade prov på onsdagen... sen var det möte idag och sen e det fest på hans jobb imorgon. Han säger att han inte har tid hmmm... pojkasrälle =) Kram på daj