torsdag 5 november 2009

Energi

Just för tillfället har jag väldigt svårt att piggna till. Jag är liksom trött mestadels av tiden. Eller, inte så att jag vill sova hela tiden, men i alla fall sitta ner, eller ligga på soffan.
Jag vet inte om det är för allt mörker som sluter sig kring en vid denna årstiden, eller vad det är. Jag gillar ju hösten, och tycker det är supermysigt när det blir mörkt tidigt och är ruggigt ute så man kan krypa upp i soffan, tända ljus, och bara mysa. Mysa is the shit! Jag och hjärtat är väldigt bra på att mysa.
Igår jobbade jag för en gångs skull heldag, och slutade inte förrän kl 19. När jag kom hem hade Daniel gjort tacos, dukat upp framför tvn och laddat dvdn med Alexander. Det var mysigt kan ni tro!

Men det här med att va trött, eller slö, hela tiden. Det är skitjobbigt. Allting känns som att det tar längre tid än vanligt oxå, och det gillar inte detta stora fan av effektivitet.
För 2v sen, 2 dagar innan jag skulle åka till Rom, så var jag dunderförkyld. Efter många doser KanJang, Esberitox, Cvitamin, och hemmagjord jos med apelsin, citron, grape och äpple, så blev det lite bättre tills vi skulle åka iallafall. Men, den har fortfarande inte gett med sig riktigt. Det kan ju givetvis vara en bidragande orsak till min slöhet...
Men, vid denna tiden på året är jag nästan alltid förkyld, mer eller mindre och från och till. Så det är inget konstigt. Jag bara hoppas att det inte är Baconsnuvan...

Jag undrar när man ska bli kallad till vaccination förresten?

Inga kommentarer: