lördag 28 augusti 2010

Äntligen!

Äntligen har jag opponerat färdig och än en gång försvarat min egen uppsats... Och nu är det då klart alltså, och jag kan ta ut min fina första examen. Fil.kand! Det ska stå som min titel i telefonkatalogen. :)

Jag fick min examinators och min handledares utlåtande igår, och det låter som följer:

'Uppsatsen syftar till att belysa Konstantin den stores byggnadsprogram i staden Rom (innanför den Aurelianska muren) mellan åren 312 och 325, samt att undersöka i vilken utsträckning denna byggnadsverksamhet kan tolkas som en manifestation av segern över Maxentius år 312. I synnerhet diskuterar författaren byggnadernas topografiska placering och deras eventuella kopplingar till Maxentius.

Uppsatsen har en tydlig struktur med en klar linje från frågeställningar till slutsatser. Enskilda byggnadsverk beskrivs och diskuteras i tur och ordning. Författaren lyfter fram och försöker värdera olika tolkningar och teorier som har presenterats i sekundärlitteraturen. Möjligheterna till långtgående slutsatser begränsas dock av att uppsatsen inte rymmer någon systematisk jämförelse med andra kejsares byggnadsprogram.'

Det kan man väl vara ganska nöjd med?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis vännen, vad gött att det äntligen är klart =) Kramar

Romfreak sa...

Grattis, Solstråle !

Vad glad jag blir! För att Du fått din examen så klart, men också för att allt rätade upp sig.

Skickade Du ut bubblan över havet? Visst gjorde Du det.....?

m