söndag 22 augusti 2010

Som en främling...

Ikväll var jag nere på festivalen en sväng...idag igen. Men det är ju många bra och intressanta band som har blivit bokade och som man bara måste kolla in.
Mycket folk som vanligt, och även om jag har svårt för det så kan jag inte hålla mig undan.

Men en sak som slog mig ikväll när jag var där nere helt själv var hur främmande allt kändes. Jag kände mig som en främling i min egen stad, och det var konstigt. Det var en mycket märklig känsla och jag kände mig verkligen inte hemma.
Såklart kom tankarna på min andra stad, mitt andra hem, fram. Där är alltid mycket folk som man behöver trängas med, men jag har aldrig känt mig som en främling där. Där är jag ju i ordets rätta bemärkelse främling, inte här.

Jag bara svamlar nu, men jag fattar verkligen ingenting...

Inga kommentarer: