söndag 15 augusti 2010

Perspektiv

Jag var i hemstaden torsdag-fredag. Det pågick festival där. Litet och tamt, men ändå trevligt, särskilt när man träffar gamla vänner.

Den yngsta brordottern var med i en talangtävling där hon spelade gitarr och hennes kompis sjöng "Himlen är oskyldigt blå". De var riktigt duktiga! De gick tyvärr inte vidare, men det var heller inte så konstigt. Föräldrarna till många av tjejerna och killarna som var med satt i juryn... Jaja, hon kommer att köra över alla om ett par år!

På fredagkvällen gick jag för att se en gammal vän spela. Han har varit musiker så länge jag känt honom, och spelat i band, men aldrig spelat sitt eget material. Det skulle han göra nu och jag såg verkligen framemot det.
Och det var fantastiskt!
Det var särskilt en låt som jag fastnade för. Det var som om jag hade skrivit texten själv. Den handlade om mig!
Min vän var så snäll och lät mig ta del av texten (jag mindes knappt den efteråt)
Här har ni den

Perspektiv

En annan tid...
En annan plats...
En annat värld...
Ett annat liv...
Kanske mindre impulsiv...


Lugn lugn min vän...
Jag vet att jag...
Är full av liv...
men jag respekterar dina livsperspektiv


Förklara Du
Vem du är
så blundar jag
och e den som klär...
Lurar dig som lurar mig


Lugn lugn min vän
jag vet att nu... inte är rätt
ändå jag rusar på, medans mitt hjärta säger... ge mig tid
Kanske jag landar.... någon gång


Kanske jag landar någon gång
Vindarna vänder väl nån gång
Vägen tillbaka den känns lång...
Kanske jag landar någon gång

Tills den dag...
då du ser...
ett annat ljus...
något mer...
Tills dess, får du filtrera det jag ger


Lugn lugn min vän...
Jag vet att jag...
jag e full av liv...
Jag vet att din resa inte slutar här o nu... Livet tar tid!


Blott en dag
då jag gjort
vad jag ska...
med din tid...
Ska jag gå vidare... med visare o ärligare ett kliv.


Lugn lugn min vän...
jag vet att du... ser ett slut
men lyft din blick, du har korten i din hand.... de e din giv

1 kommentar:

Romfreak sa...

....mmm....capisco :)

kram,

m