fredag 26 november 2010

De fulaste språken

Jag hörde precis Angela Merkel prata på tv och kände att jag bara måste lista de fulaste språken jag vet...

Tyska - så osensuellt och så brutalt det låter att säga 'ich liebe dich'... eller nåt annat för den delen
Finska - Bara ett fult språk.... Ingen motivering, men jag vill bara "skryta" lite med att jag kan denna mening: 'parium luntai mutai taskulampu' (har ingen aning om det stavas så, men läs det fonetiskt)- mycket snö men ingen ficklampa.
Alla asiatiska språk utom indiska - allt låter hysteriskt och skrikigt. Japanska låter bara bryskt.

De finaste
Italienska - of course! Vackert med en fin rytm
Franska - oh the romance!
Australiensiska - woohoo sexigt!
Skottska - mmmmm....

Coolaste
Swahili - Hakuna Matata!
Latin - näh, det är inte ett dött språk! :)

Inga kommentarer: