måndag 15 november 2010

Måndag morgon...

Är det inte alldeles alldeles underbart att vakna en måndag morgon (vilken annan morgon som helst hade kanske funkat, men just måndag är så hemsk) med världens huvudvärk? Dessutom är du så trött och matt i kroppen att du inte ens orkar stänga av larmet. Du försöker röra dig men det går inte. Du ligger kvar och kroppen känns med ens som att den är 100 kg tyngre.

Sen kommer en katt som är überkelen och spinner så att hela sängen skakar. Den andra katten sitter nedanför sängen och stirrar på dig.
Detta är det enda mysiga med denna måndagmorgon.

Massor med grus i ögonen eftersom du spenderade mer än halva dagen igår vid datorn utan glasögon. Ögondroppar, Yeah!

En Treo i ett glas vatten för att försöka lindra huvudvärken, och för att bruset kanske skulle kunna rätta till den raspiga halsen.

Kallt ute och vill knappt ta av sig morgonrocken med risk för att frysa innan de riktiga kläderna åker på.

Nu har det gnällts klart, och dagen kommer se ut så här:
Fixa till håret och spackla lite smink i det här vintertrötta ansiktet
Klä på mig; jeans som vanligt och vilken tröja som helst, ska ändå byta om igen på jobb
Ta på sig de nya varma supermysiga skorna. (det blev de lila jag la ut bild på i "Dagens I-landsproblem"
Kings of Leon i lurarna och solglasögon på näsan när jag trampar iväg till jobb
Jobba mellan 12 och 19
Cykla hem. Kanske hämta 20kg målarfärg (som jag ska testpilota) på vägen
Äta Tikka Masala
Titta på ett par avsnitt av "Spartacus: Blood and Sand"
Gå och lägga mig och drömma om hur dagarna kommer att se ut i Rom när jag åker dit om lite mer än 2 mån

Ciao!

Inga kommentarer: