tisdag 23 november 2010

Frustration

Jag har precis haft lektion i italienska, i den muntliga kursen där vi ska lära oss mer om det italienska samhället och konversera. Och jag blir så frustrerad...
Dels för att
1. Jag förstår ju väldigt mycket, men har så svårt att finna orden själv och prata! Det kanske bara är som jag är lite nervös, känner mig osäker osv, men jävlar va irriterande det är.

2. Vissa människor borde hålla sig långt ifrån andra språk än sitt eget!
Vissa personer i min klass pratar italienska med sin svenska dialekt... det funkar ju för fasiken inte! Eller? Har jag fel?
Minns när jag var i England på språkresa och vår ena lärare var från Göteborg och la in göteborgskan i sin engelska.
Sånt gör mig oerhört frustrerad, och ännu mer irriterad! Hela poängen med att lära sig ett språk är väl att lära sig just det språket, och lämna sitt eget för en stund? Eller?

Jaja... Tycker att det borde vara nåt som avspeglar sig i deras betyg sen.

Nu ska jag sura lite... Adesso faccio il muso!

(fast inte så lång stund... snart ska det ätas leverpastejmackor med gurka på! Jammi! )

Inga kommentarer: