tisdag 20 april 2010

Nu är det så här...

..jo... Jag har visst fått resestipendium. Och jag är överlycklig! Sååååå många ansökningar jag skickat in, bara för att få gubbarna som bestämmer att inse att ingen älskar Rom såsom jag, att jag är bra för Rom och Rom är bra för mig... Att jag ska vara där, inte här.

Och nu, nu har jag kommit en bit på vägen. Ett litet bidrag som täcker flygresan dit och boende damp ner i brevlådan igår...

Oh Yeah!

Men, när ska jag nu åka dit då? Tanken har varit att inte åka förrän i slutet februari, början mars 2011. Då går jag en kurs på distans, och de två sista veckorna är på plats i Rom. Samtidigt skriver jag min magisteruppsats. Jag vet att tiden för uppsatsen är tajt, och jag kanske ska ta och åka i höst istället. Eller, efter uppsatsen och delta i någon grävning.

Jaja, vi får väl se!

Nu är det italienska plugg som gäller, och i eftermiddag åker jag till Helsingborg för att se Skånederbyt! Jag tippar att matchen slutar 2-3.

4 kommentarer:

Jenny´s sa...

Ohh!! Grattis!!!

Frida sa...

Ja, grattis:)! Mina jobb-kolleger är faktiskt på väg till Rom just nu..de sitter väl på flygplanet o gottar sig kan jag tänka..så himla trist att jag inte kunde följa med, hade verkligen velat se den staden..men jag vet ju oxå vad jag har att vänta om sju veckor så det jämnar väl ut sig;). Puss o kram

Little miss Sunshine sa...

Tackar tackar!
Frida, du kommer att åka dit nångång. Det är oundvikligt. Rom är en sak man bara måste se. För vissa räcker det en gång, för andra inte...som med mig! :)

Och du vet, när du än ska åka dit så vet du var du har din privatguide! ;)

Kram!

Frida sa...

Ja, jag förlitar mig absolut på att du ställer upp som min guide;)! Personalen på jobbet blev tydligen helt förälskade i staden så nu blir man ju ännu mer sugen på att åka dit!