fredag 30 april 2010

Vill bara säga...

..att jag bokat rum i Rom!!!


26 juli åker jag till Svenska Institutet i Rom, och kommer att vara där till 2 augusti. Borde väl hinna med lite då eller? Jag vet ju vad jag ska göra där, och har redan sett det mesta redan. Så, någon sightseeing känns onödig.


Men känner jag mig själv rätt så kommer jag inte kunna hålla mig undan... åtminstone inte från Colosseum på kvällen! Det är riktigt vackert! Kolla själv

Valborg ikväll... Har precis varit och kollat på elden och en kille som satte snurr på sig själv i ett jättestort lakan.
Jag gillar de här gamla hedniska högtiderna vi har. De som inte har något med Jesus och sånt att göra. Valborg när man eldar upp vintern och välkomnar våren är en sådan. Tydligen är det så att Valborg från början har varit de dödas högtid. Elden symboliserar de döda på nåt sätt. Hade inte en aning om detta, men man ska ju lära sig nåt nytt varje dag... har jag hört!
Näh, nock me skitsnacket! Dags att gå å lägga sig!
Buonanotte a tutti e sogni d'oro!

Inga kommentarer: