söndag 27 december 2009

Here we go again!

Så där ja! Den årliga "dra-på-sig-nåt-över-julhelgen-sjukan" har kommit till mig... Detta året är det en dunderförkylning. Förra året maginfluensa. Märkligt. Fast,jag tror att jag är så fokuserad månaden innan jul, att jag inte har tid att tappa fokus, och när jag väl kan och när jag gör det, vilket händer när jag kopplar av vid jul, så kommer det. Jag orkar knappt titta på datorskärmen. Den är så ljus och emellanåt gör det ont i mina stackars ögon.
Jaja, det går väl över nångång. Jag får väl bara bädda ner mig och vänta på bättre tider...

Julafton då... Mysig som alltid. Bror den äldra hämtade mig vid tåget. Vi körde och hämtade våra gamla föräldrar. Vi slappade lite framför Kalle. Jag, pappa och bror drack lite god öl. De andra kom hem från annat julfirande. Vi åt...massor. Snaps. Tomten kom. Skickade hem föräldrarna i taxi. Öppnade julklappar. Mys. Slappade framför tv:n hela kvällen. Midnattsmässa och dokumentär om "Änglar och demoner".
Il Papa hade visst blivit attackerad av ett psycho när han gick ner mot baldakinen för att hålla sin årliga mässa på julaftonsnatten. Han verkar ha tyckt att hans schema var så tajt i år att de la mässan 2 timmar tidigare än vanligt. Lite fel tycker jag, men det är väl som så mycket annat inom den där kyrkan. Kanske bättre ändå att lägga det tidigare. Det skulle de tänkt på redan under Johannes Paulus II. De sista åren satt han alltid och somnade. På tal om det... när kameran gick över de som hade turen att få vara i kyrkan denna kväll, så såg man vissa som verkligen kämpade för att hålla ögonen öppna. Några satt, som det verkade, försjunkna i djup bön. Eller så sov dem. Jag tror på det senare :).

Så julklappskörden då. Det blev ett par mystofflor, en pyjamas, pengar, tvål och favorithandkrämen! Så, jag är helnöjd. Bara mysiga klappar! Love it!

På juldagen var jag ute med Annelie. Gick till gamla Kingan, och det var riktigt kul. Träffade lite gamla vänner, både såna jag ville träffa och såna som jag hellre varit utan. Men så är det ju.

Jag var redan lite förkyld på juldagens morgon, och det gjorde ju såklart inte saken bättre att jag var ute och härjade på kvällen. Annelie var inte helt kry hon heller, och kraxade fram det mesta hon hade att säga.

Så, vad ska man göra idag?

Inte ett dugg tror jag...

Inga kommentarer: