onsdag 2 december 2009

Denna vill jag ha i julklapp...


Den heter Eda och finns på Bolagret... Har haft mina ögon på den i flera år, och nu när jag funderar på att skaffa mig en sån så ska den utgå! Typiskt va?! De har en kvar här i stan, deras skyltex, men de säljer inte ut den... Den kostar 3000:- och jag kan ju tycka att det är lite mycket för en fåtölj, men tydligen kostar fåtöljer så mycket... och mer oxå. Originalet till denna fåtöljen heter Bamse och är givetvis dansk...som alla andra coola möbler. De är bra på det där, danskarna. I alla fall, Bamse gjordes första gången 1951, och har visst varit borta ett tag, men är nu tillbaka igen, och kostar runt 97 000 danska kronor. Sjukt va?!

Då känns 3000:- plötsligt inte så dyrt.

1 kommentar:

Romfreak sa...

Signorina "Manipulata".... ;)

Snyggt jobbat!

Jag tror att Du fick med rubbet av hur en perfekt manipulation av de närmaste bör se ut, för en liten obetydlig insamling till bara 3000 när det faktiskt hade kunnat svida till med 97.000. Ja, ett och annat banklån kanske hade varit tvunget att ingås i då. Det är onödigt, det kommer ju en jul nästa år också. Dessutom är fåtöljen på väg att bli omöjlig att få tag på inom kort. Fan, vad tråkigt. Det är ju heller inget infall utan ett långvarigt övervägande så att Du verkligen vet att den är rätt. Å så håller den på att glida ifrån Dig, så där bara.

Du har ett dunderläge, Solstråle ;) Jag är övertygad om att Du får den.... jag tycker att det vore för jävligt annars av dem. Tycker de inte om Dig?

(Jag har exakt samma taktik när jag gärna vill ha något......och det brukar gå väldigt bra)