söndag 9 januari 2011

It´s good being me

Jag fick ju några födelsedagspresenter...
- ett par lila skinnhandskar
- ett par lila handledsvärmare
- en lila fleecejacka
(hmmm... ser man en röd tråd här eller... eller lila?)
- pengar
- underkläder (inte lila)
Och denna

En Canon Ixus 130 fick jag av Hjärtat! Jag har pratat ett tag om att jag vill ha en liten kompaktkamera som jag bara kan ha med mig i fickan när systemkameran känns för bökig. Och efter att ha researchat allting in absurdum så kom jag fram till att jag ville ha denna.
På födelsedagskvällen blev jag bjuden på tapas på en mysig restaurang här i stan och när vi satt där så fick jag ett paket. Jag öppnade det och innan jag fått av allt papper såg jag "Canon" och bilden på kameran... mitt hjärta hoppade ett par saltomortaler och jag öppnade resten... Jo, det var ju min kamera! Jag blev såklart jätteglad! Så glad att det var nära att jag fällde en tår. Jag skulle egentligen åkt iväg och köpt kameran i tisdags, men eftersom Hjärtat ville följa med så skulle vi göra det på lördagen i stället. Visst tänkte jag... det kan vi väl göra. Mmm... och så lurar han mig! Hehehe!

Kameran då, lillen som jag kallar den... En av anledningarna till varför jag ville ha just denna är för att den har ett motivläge som heter "fisheye"... Det ser ut såhär när man tar foto med detta läge:







Detta foto är kanske inte det bästa, men ni förstår säkert. Det blir samma effekt som när man tittar i ett titthål i en dörr. Och man kan göra mycket kul med detta läge... Hihihi, som jag ska leka!


Inga kommentarer: