torsdag 20 januari 2011

Sista inlägget

Det här blir mitt sista inlägg innan jag åker.

Just nu sitter jag här vid mitt skrivbord och är ganska nöjd med mig själv. Jag har bockat av massor på min att-göra-lista, och har egentligen bara en sak kvar: att flytta allting från fönstrena och 1,5m in i lägenheten så att killarna som ska renovera här och fixa nya fönster och sånt kommer fram.

Sitter med henna i håret och väntar på att det ska ha gottat in sig riktigt ordentligt i mitt hår. Sen ska jag duscha och fixa till mig. Sen kommer Hjärtat och myser med mig lite. Jag kommer sakna honom jättemycket. Sen kommer Emma och hämtar mig. Jag brukar sova hos henne innan jag ska åka. Det är skönt, för då kan jag bara gå upp, ta på mig kläderna och gå. Här hemma är det annorlunda. Här kommer jag springa runt och kolla så att alla fönster är stängda, spisen är av osv, och aldrig komma iväg. Hon är bra den där Emma... kommer sakna henne oxå.

Solen skiner här idag och det är jättehärligt. Var ute innan en stund för att städa undan på uteplatsen (oxå för de där killarna som ska renovera) och jag kan väl inte säga att solen värmde på kinderna, men jag kände riktigt hur jag sög åt mig energin. Inte konstigt att Soldyrkan är en av världens äldsta kulter.

Jag känner mig ganska lugn just nu. Fortfarande ett par saker att göra, som att slänga ner det sista i resväskan, packa handbagaget och lite annat... Men, det känns som att jag har koll på läget.

Imorgon när jag skriver till er, då sitter jag i Rom!

Arrivederci, e a presto!

Inga kommentarer: